Καρφούρ, άνεργοι και συνταξιούχοι…

Τα παραγινομένα! Αυτά στην χώρα μας πάνε για πέταμα! Μπράβο μας!

Και καλά! Που λες το καρφουρ είχε την φαεινή ιδέα να βοηθήσει τους χαμηλά οικονομικά ασθενέστερους, κάνοντας προσφορές σε φρέσκα προϊόντα, αρκεί να δηλώσουν την περίπτωσή τους. Για τους συνταξιούχους δεν γνωρίζω τον τρόπο αλλά για τους ανέργους αρκεί να δείξεις την αστυνομική ταυτότητα και την κάρτα ανεργίας σου. Αυτό έκανα κι εγώ κι έτσι πάνω στην κάρτα του σούπερ μάρκετ που μαζεύεις πόντους για την 3εύρη δωροεπιταγή (με 3 ευρώ μιλάμε τρως πλουσιοπάροχα) μου έβαλαν ένα ειδικό αυτοκόλητο, που όταν αγοράσεις φρέσκο προϊόν έχεις την σχετική έκπτωση. Ομολογώ πως όλο το καλοκαίρι δεν αγόρασα το παραμικρό φρέσκο προϊόν απ’το καρφούρ, γιατί οι τιμές του σου πιάνουν τον κώλο κι όχι μόνο… Γιατί να πάω να αγοράσω τομάτες με 1,5 ευρώ το κιλό όταν στην λαϊκή της πόλης μου θα τις βρω με 50-80 λεπτά το κιλό και μάλιστα ντόπιες. Η έκπτωση του 10% που έχεις στο καρφούρ για τα φρέσκα προϊόντα ειλικρινά δεν φαίνεται. Όπως πλήρωνες τα προϊόντα όταν υπήρχαν τα χρήματα, έτσι το ίδιο τα πληρώνεις και τώρα. Η διαφορά είναι ότι δεν αγοράζεις στις ποσότητες που αγόραζες. Κάποτε -για παράδειγμα- αγόραζα 2 κιλά φέτα και τώρα αγοράζω μισό κιλό κι αν αγοράσω. Επανέρχομαι στο θέμα μου.

Σήμερα η μάνα μου -που κατέβηκε απ’το χωριό για διάφορες υποχρεώσεις- πέρασε απ’το Καρφούρ να ψωνίσει. Με έκπληξη είδε ότι οι υπάλληλοι ξεκαθάριζαν την μαναβική και είχαν βάλει σε ένα καρότσι όλα τα προϊόντα που πήγαιναν για πέταμα. Η μάνα μου δεν κολλώνει σε κάτι τέτοια και τα ζήτησε και τα πήρε. Σκέφτηκε πως θα ήταν ότι έπρεπε για τις κότες της στο χωριό. Η έκπληξη μεγάλη όταν έφερε τα χάρτινα κουτιά που τα είχαν «πετάξει». Τι υπήρχαν μέσα: τομάτες, αγγούρια, πιπεριές, συσκευασίες με φρέσκα μανιτάρια, σε σχετικά καλή κατάσταση. Ένα χάρτινο τελάρο γεμάτο σταφύλια μαύρα, νεκταρίνια, πεπόνια. Όλα σε καλή κατάσταση. Ήταν στην κατηγορία των «γινομένων» που για τα σούπερ μάρκετ είναι για πέταμα και που στην λαϊκή οι έμποροι τα πουλάνε σε εξευτελιστικές τιμές για να φεύγουν. Η εικόνα με το τελαράκι με τα μαύρα άθικτα σταφύλια, μου’χει καρφωθεί στο μυαλό και σκέφτομαι η γυναίκα… αντί ρε ηλίθιοι να καταντάμε να τρέχουμε στους κάδους (βάζω και τον εαυτό μου μέσα γιατί ίσως έρθει η ώρα που το κάνω κι εγώ) γιατί δεν τα προσφέρετε σε οικογένειες που έχουν ανάγκη ή να τα βάλετε σε πολύ χαμηλή τιμή, ώστε να έχει νόημα που δήλωσα σε σας την ανεργία μου όπως και πολλοί άλλοι άνεργοι και συνταξιούχοι; Μάλιστα μια υπάλληλος έκανε παρατήρηση στην μάνα μου που περιμάζεψε τα «σκάρτα» λέγοντάς της: «καλέ αφήστε τα να έρθει να τα πάρει κανάς φτωχός». Μωρή ηλίθια, χαίρεσαι να βλέπεις τον φτωχό να κρέμεται απ’τον κάδο για να καταφέρει να μαζέψει ένα τσαμπί σταφύλι και διάφορα άλλα; Έτσι σε βάλανε να λες; Εκτός αν είσαι η αρχικαρφάρα του συγκεκριμένου Καρφούρ και έχεις δέσει την θέση σου μια για πάντα’ που δεν το βλέπω. Λίγα λένε είναι τα «ψωμιά» του Καρφούρ. Αν την γλυτώσει καλό θα είναι να δει με λίγο διαφορετικό μάτι το θέμα με των φρέσκων προϊόντων. Ή να τα χαρίζουν απευθείας σε φτωχές άπορες οικογένειες που το επιθυμούν (και οι υπάλληλοι του σούπερ μάρκετ να πετάνε απλά τα σάπια) ή όταν βλέπετε ότι η μαναβική αρχίζει να μαραζώνει, ρίχτε τις τιμές. Που αν ήμουν ιδιοκτήτρια του σούπερ μάρκετ κι από αυτά θα κοίταζα να έβγαζα ένα ελάχιστο κέρδος.
Να πω βέβαια πως η τακτική αυτή με το πέταγμα προϊόντων παραγινομένων συνηθίζεται κι από άλλα σούπερ μάρκετ. Προσοχή μόνο γιατί έχω ακούσει πως σε ΑΒ της Αθήνας όταν πετάνε αυτά τα προϊόντα οι υπάλληλοι τα καταβρέχουν με χλωρίνες για να μην τα μαζέψουν οι πεινασμένοι. Βλέπεται όταν ο άνθρωπος είναι κακός προτιμά να σπείρει τον θάνατο και την δυστυχία με μια χλωρίνη, αρκεί να μην καταλήξουν στο τραπέζι κάποιου φτωχού. Αυτός ούτε με το στομάχι του τα έχει καλά.

Σχολιάστε

